T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
BARTIN / MERKEZ - Bartın Borsa İstanbul Ortaokulu

Haberler

Ock

Okulumuz İngilizce Öğretmeni Senem Cüre'nin ve müdür yardımcımız Önder Çakı'nın  yürüttükleri Kitap Kumbaram eTwinning projesi 13. Kütüphanesini Hatay'da açtı.

 

Ege'de Manisa'ya, Doğu Anadolu'da Van'a ,Karadeniz'de Düzce'ye ,Marmara'da Bursa'ya, Güneydoğu Anadolu'da Batman'a ,İç Anadolu'da Konya'ya ve son olarak Akdeniz'de Hatay'a kütüphane kazandırıldı.

Tem

4-20 Temmuz 2022 tarihleri arasında yapılacak olan liselere yerleştirme tercihlerinde, tercih danışma merkezlerimiz ile yanınızdayız. 

Mrt

18 Mart Şehitleri Anma Günü ve Çanakkale Zaferi ile ilgili düzenlenen resim yarışmasında okulumuz 8/C sınıfı öğrencilerinden Eylül GÜRSU il birincisi olmuştur. Öğrencimizi ve Görsel Sanatlar Öğretmenimiz Halil Ender ERMİŞ'i tebrik ederiz.

Mrt

Bursa İlinde düzenlenen 8. KYOKUSHIN Türkiye Karate Şampiyonasında öğrencimiz İlkcan Bayram ÇİFTÇİ Türkiye 3.'sü olmuştur. Öğrencimizi ve emeği geçenleri tebrik eder, başarılarının devamını dileriz. 

Mrt

İlimizide düzenlelnen yüzme yarışmalarında öğrencimiz Belinay TOSUN 

100 metre kurbağalama stili İl 1.'si,

50 metre kurbağalama stili İl 1.'si,

200 metre serbest stil İl 2.'si,

50 metre serbest stil İl 2.'si olmuştur.

Öğrencimizi ve emeği geçenleri tebrik eder, başarılarının devamını dileriz.

Mrt

Bartın Borsa İstanbul Ortaokulu Erkek Futbol takımımız ilimizde düzenlenen okullar arası müsabakalarda tüm rakiplerini yenerek şampiyon olmuştur. Emeği geçen öğretmenlerimizi ve öğrencilerimizi tebrik ederiz.

Mrt

Bartın Borsa İstanbul Ortaokulu Kız Futsal takımımız ilimizde düzenlenen okullar arası müsabakalarda tüm rakiplerini yenerek şampiyon olmuştur. Emeği geçen öğretmenlerimizi ve öğrencilerimizi tebrik ederiz.

Mrt

Projemizde çocukların kendilerini sanatla ifade etmelerini sağlayacak çalışmalara yer vereceğiz. Dünyaca ünlü ressamların eserlerini inceleyeceğiz. Bu ressamları tanıyacağız. Sınıflarımızda ressamların eserlerini yeniden yapacağız.
Ortaklarımızla işbirliği içinde ürünler üreteceğiz.
Farklı diller ve kültürler öğreneceğiz.

Projenin amacı:
Dünyaca ünlü ressamları ve eserlerini çocuklara tanıtmak, estetik becerilerini geliştirmeye katkıda bulunmak,
Öğrencilerin sosyalleşmelerini sağlamak,
Öğrencilerin kendi kültürlerini ve farklı ülkelerin kültürlerini öğrenmelerini sağlamak,
Ekibin bir parçası olmak için öğrencilerin becerilerini geliştirmek,
Öğrencilerin etkinlikler aracılığıyla web2 araçlarını öğrenmeleri ve kullanmaları,
Sanat, müzik, Web2. Okul öncesi eğitim faaliyetlerini paylaşmak,
Okul öncesi eğitim müfredat entegrasyonuna uyum sağlamaktır.

 

Picasso kitabımız


Editing 'PİCASSO' - Book Creator

Mrt

Çocukluk çağından başlayarak son dönemlerde davranış bozukluklarında ciddi artışlar gözlenmektedir. Değerler eğitiminin yeterince verilmesi, işlenmesi, uygulanması, davranış haline getirilmesi sonucu çocuklarımızda bu olumsuz davranışların giderileceğini göreceğiz. Değerler eğitimini iyi alan çocuklar toplum gözünde değerli yetişkinler olurlar. Değerlerimizle geleceğiz projesinde saygı, sevgi, ahlaki değerler, vatan sevgisi, gibi konuları ele alıyoruz. İşlediğimiz konu ile ilgili çekmiş olduğumuz resimleri farklı Web2 araçları kullanarak sunacağız. Amacımız öğrencilerimizin kendilerinde zaten hazır olan olumlu yönlerini geliştirmek, değerler eğitimi ile sorumluluk sahibi, hoşgörülü, saygılı, ailemize, ülkemize faydalı bireyler yetiştirmektir.

"DEĞERLERİMİZLE GELECEĞİZ PROJESİ EKİBİ ÖĞRETMENLERİNİN KALEMİNDEN ŞİRİN KEDİ" - Read stories online. Create books for kids | StoryJumper

DEĞERLERİMİZLE GELECEĞİZ PROJ... (emaze.com)


Mrt

Meyvesini yediğimiz, altında gölgelendiğimiz, görünce mutlu olduğumuz ağaçların kullanım alanlarının birçoğunu biliyoruz. Ağacın başka bir kullanım alanı da var. O da pirografi sanatı (ahşap yakma).
Bu sanatla ağaç türlerinin hangisinin yakmaya uygun olduğunu tanıyorsunuz. Dinlendiriyor, sabırlı olmayı, ürün oluşturmayı, beğenilme duygusunu tatmayı, hobi kavramını anlıyorsunuz.

SLOGAN E BOOK.UMUZ

DOĞADAN SANATA by Emine Gergin Öztürk - Book Creator

AHŞAP DAĞLAMA SANATI İLE OLUŞTURULAN HİKAYE KİTABIMIZ

https://youtu.be/k0Hz9SpdcJo

Kas

Cumhuriyetimizin kurucusu Ulu Önderimiz Mustafa Kemal ATATÜRK'ü sevgi, saygı, minnet ve özlemle anıyoruz.

May

Bir Kitap da  Benden Olsun eTwinning projemizin ortak ürünü olarak e-book oluşturduk.

Ortak hikayemizin 4. Bölümünü Bartın İmkb Ortaokulu olarak biz yazdık ve okulumuz öğrencilerinden Beren Cüre seslendirdi.

ORTAK ÜRÜNÜMÜZ: HİKAYE YAZMA ÇALIŞMASI

 

BİR KİTAP DA BENDEN OLSUN DİYEN ÇOCUK

 

Gönül Kovan Gürakan - Şehitler Ortaokulu / Manisa

     Aleyna; çok akıllı, başarılı, sosyal ve aynı zamanda da okumayı çok ama çok seven 9 yaşında sevimli bir kız çocuğuydu. Aleyna'nın çok sayıda arkadaşı vardı ve birlikle çeşitli oyunlar oynarlardı. En çok da kendisinden iki yaş büyük olan kuzeni Melis'le vakit geçirmeye severdi. Tüm tatilleri birlikte geçirirlerdi. Ancak Aleyna bu kadar çok arkadaşı olmasına ve onlarla güzel vakit geçirmesine rağmen kitapları onun için ayrı bir yer tutardı. Çünkü kitaplar, Aleyna ne zaman yalnız kalsa, canı sıkılsa hiç itiraz etmeden onunla olmaya hazırdı. Onlarla her zaman maceradan maceraya koşardı.

     Aleyna bir gün, güzel bir akşam yemeğinin ardından, ailesiyle birlikte oturmuş haberleri izliyordu. Yalnız bir haber vardı ki Aleyna'nın fazlasıyla dikkatini çemişti. Küçük bir köy okulundaki çocuklar, okuma kitaplarının olmadığını ve güzel bir kütüphaneye sahip olmak istediklerini söylüyorlardı. Öğretmenleri de başlarında, herkesten destek çağrısında bulunuyordu. Aleyna, nasıl olabilir böyle bir şey diye şaşırdı. Kendisinin evinde bile kocaman bir kütüphanesi vardı. Kitap okumak harika bir duyguydu. Kitaplar sayesinde adeta maceradan maceraya koşuyordu. Hiçbir zaman yalnız kalmıyordu. Demek bu çocuklar tüm bunlardan mahrumdu. 

 

Merve Aksoy - Karamanlı Cumhuriyet Ortaokulu / Burdur

Aleyna bu anlam veremediği düşünceler içerisinde anne ve babasına iyi geceler dileyerek odasına çekildi. Yatağına uzandı ve yanı başında duran ve bir an önce bitirmek için can attığı kitabına daldı. Okurken gözleri ağırlaştı ve kitap elinden kaydı. Aleyna çoktan uykunun kollarına bırakmışı kendini.  

Aleyna uykunun gizeminde derin rüyalara yelken açmıştı. Denizin ortasında yakalanmıştı o dev dalgalara. Bindiği gemi bir o yana bir bu yana bata çıka ilerlemeye çalışıyor bir taraftan da şimşekler geceyi aydınlatıyordu. Korku denizinde canavarlar yakalamıştı onları. Koşmak, kaçmak, kurtulmak istiyor ama koşamıyordu. Hatta bir ara uçmayı bile düşündü ama olmadı ve her deneme yere çakılma ile sonuçlandı.  Uzaklarda hikâye kahramanları beliriyor sonra kayboluyorlardı. Karanlık aydınlığa ulaşırken gemileri bir limana sürüklenmişti. Sahilde onları bir sürü çocuk bekliyordu ve her birinin elinde bir demet çiçek vardı. Karaya ayak basmak kurtulmaktı. Kurtulmuşlardı ve şimdi güvendelerdi. Güler yüzlü çocuklar şarkılar söylüyorlardı. Sonra kırlarda koşturdular. Oyunlar oynadılar. Yorgunluktan uzandılar çimlere. Gökyüzü olabildiğince mavi olabildiğince berraktı.  

Bir ses "Aleyna kalk kızım" .Annesiydi ve o uzun gecenin sabahına ulaşmışlardı. Aleyna yatağından kalktı ve elini yüzünü yıkadıktan sonra kahvaltı için masaya oturdu. Kahvaltıda her zaman olduğu gibi taze sıkılmış meyve suları, çeşit çeşit peynir, zeytin, bal ve sıcacık süt yani her şey vardı. Bir ara masanın yanında bir paket gözüne takıldı, merakla annesine paketin ne olduğunu sordu. Annesi akşam televizyonda gördüklerinden etkilenmiş ve bir kitap kolisi hazırlamıştı. Aleyna annesine teşekkür ederek kitap paketi ile birlikte evden ayrıldı. Doğrudan bir kargo şirketine giderek kitapları kargoya verdi. Aleyna o gün çok mutluydu.  

 

Murat Özpınar - Akbük Nurullah Kocabıyık İlkokulu / Aydın

İşte o an anlamıştı ki, onu korkunç dev dalgalardan, karanlıklardan kurtaran güç kitaplarıydı.  Sahildeki çocukların ellerindeki çiçekler,  birden kitaplara dönüşüvermişti. Bu kitaplar şimdi hem Aleyna'yı hem de onları dört gözle bekleyen çocukları kurtaran kahramanlardı. 

 

Senem Cüre - Bartın İMKB Ortaokulu / Bartın

Okuduğu kitaplardan hayallerinin gücünü fark etmeyi öğrenen Aleyna 'nın içi kıpır kıpırdı. Düşünmeden hayal etmeden duramıyordu. Acaba kitaplara kavuşacak olan çocuklar da Aleyna gibi heyecanlanıp hayal kurmayı sevecekler miydi? Bitmek bilmeyen sonu gelmeyen soru işaretleri Aleyna 'nın düşüncelerinde geziyordu.Aslında kargoya verdiği kitap paketinin üzerindeki not Aleyna'nın heyecanını ve kitap sevgisini anlatmaya yeterdi.Aleyna şöyle diyordu ; hayatı olduğu gibi kabul etmemeyi,direnmeyi ve bıkmadan sevgiyi hatırlamak ve hatırlatmak için OKU!

 

Sema Ertan Özcan - Mustafakemalpaşa Ortaokulu / Bursa

Aleyna hic tanımadığı duygularla tanışıyordu.Cok heyecanlıydı .Türkçe dersinde öğretmeni bizlerin cok şanslı olduğunu bazı cocukların istediği kitaplara ulaşamadığını anlattı.Hemen parmak kaldırdı cok heyecanlıydı.

 

Gülşen Yüksel Şibil -  Yaşar Doğu İmam Hatip Ortaokulu / Konya

Öğretmen kendisine söz verir vermez ayağa fırlayarak tek nefeste annesiyle yaptıklarını anlattı Aleyna. Annesiyle hazırladıkları kitap kolisinden, bu kolinin kapağını açacak olan çocukların kimbilir nasıl da mutlu olacağından bahsetti.Kitapları okurken bütün o maceraları nasıl hayal edeceklerdi acaba kendi zihinlerinde. 

Çok uzakta hiç görmediği akranlarıyla bir bağ kurulmuştu aralarında sanki, hem mutlu etti onları hem de her kitap da yepyeni bir dünya armağan etti aslında. Öğretmeni şaşırdı, duygulandı Aleyna'nın. "Bütün sınıftan arkadaşınıza bir alkış hadi" dedi. Aleyna iki elini yanaklarına götürdü mutluluktan ve şaşkınlıktan ne tepki vereceğini bilemedi arkadaşlarına ama muhtemelen öğrencilik hayatının en güzel günlerinden birini yaşıyordu.

 

Zuhal Akyazı - Ahmet Hamdi Tanpınar İlkokulu / Bursa

Kendisini bu kadar mutlu eden bu olayı arkadaşlarıyla beraber de yaşamak istedigini dile getirdi Aleyna. 

'Hep beraber daha başka çocukları kitaplarla buluşturabiliriz. Bu uçsuz bucaksız hayal dünyasına onları da dahil edebiliriz. Köy okullarına okudugumuz kitapları gönderebiliriz. 'derken gözlerindeki parıltı  arkadaşlarına da ışık oldu. 

Öğretmeni ve arkadaşları bu fikre bayıldılar. Hemen neler yapabileceklerini planlamaya başladılar. Aleyna ve arkadaşları heyecan içinde , canla başla çalışiyorlardı.

 

Burcu Altunok - Başöğretmen İlkokulu / Erzurum

İlk iş olarak önce sınıf olarak neler yapabileceklerini konuştular. Herkesten çok güzel fikirler çıkıyordu: "Başka köylere de kitap yollayalım." "Yakın köylere kitapları biz götürelim." "O öğrencileri okulumuza davet edelim ve kitap hediye edelim."...

Her fikir ortaya çıktığında başta Aleyna olmak üzere bütün sınıfın gözlerinde heyecan, mutluluk ve sabırsızlık vardı. Öğretmenleri çocuklarının bu heyecanlarına ortak olmak istedi ve bir fikir de o söyledi: "Eğer bu kitap fikirlerinizi başkalarına da söylerseniz daha çok kişi bize katılacaktır. Bu da daha fazla kitap demek olur. Daha fazla kitap ise daha fazla çocukla buluşur."

Artık işler büyümeye başlamıştı. Önce diğer sınıflara duyurulacak sonra da kitapları toplamaya başlayacaklardı. Böylece bu güzel paylaşma fikirleri kocaman ve sevgi dolu bir kampanyaya dönüşmüştü. Aleyna'nın sınıfı, öğretmenlerinin de yardımıyla önce çalışma planı yaptılar. Sonra kampanyalarını tüm okula duyurdular. En çok sevdikleri çalışma ise Kitap Kumbaraları hazırlamak oldu. Okulun her katına bir kumbara yerleştirdiler ve kumbaralar yavaş yavaş dolmaya başlarken onlar da heyecanla kitapları gönderecekleri günü beklemeye başladılar.

 

Esra Savaş Şengirgin - Mustafakemalpaşa Ortaokulu / Bursa

Aleyna ve sınıfı büyük bir azim göstererek kampanya duyurularını belli aralıklarla yapıyorlardı. Kampanya ile toplayacakları kitaplar ne kadar çok olursa o kadar fazla köy okullarında kitaplara ulaşamayan öğrencilere ışık olacak ve onların hayal dünyalarına büyük katkı sağlamış olacaklardı. Hem ne demişti Albert Einstein: "Hayal gücü bilgiden daha önemlidir." Belki de topladıkları Kitaplar ileride bir çok bilim insanının yetişmesine vesile olacaktı. Aleyna bunu düşündükçe daha da heyecanlanıyordu. Bir gün öğretmeni Aleyna'yı yanına çağırarak kampanyanın diğer okullar tarafından duyulduğunu, büyük ilgi gördüğünü, diğer okulların da kampanyaya katılmak istediklerini söyledi. Bu müthiş bir haberdi. Bir çok köy okuluna kütüphane kurulabilirdi.  

 

Hülya Durmaz - Salih ve Ömer Musaoğlu İlkokulu Bilecik 

Okul müdürü törende Aleyna'nın fikrini çok beğendiğini ve bu süreç içinde yerel kanallara ve gazetelere haber verip kampanyayı büyüttüğünü sevinçle duyurdu. Aleyna'nın tesadüfen izlediği bir haberle filizlenen kampanya büyümeye, çiçekler açmaya başladı. Törenden sonra koşarak eve giden Aleyna olanları annesine anlattı. Annesi kızına onunla gurur duyduğunu, onlara yalnızca kitap değil iyi birer arkadaş da gönderdiğini söyledi. Kendini yalnız hissettiği zamanlarda nasıl kitaplara sarıldığını hatırlayan Aleyna, yaptığı işin ne kadar anlamlı olduğunu tekrar anladı.

 

Huriye Karahan - Salih ve Ömer Musaoğlu İlkokulu / Bilecik

Günler sonra Aleyna aldığı bir mektupla çok mutlu oldu. Mektup Aleyna ve arkadaşlarının kitap gönderdiği bu sayade ilk defa okullarında kütüphane kurulan çocuklardan geliyordu. Mektubu arkadaşlarıyla birlikte okumak için sabahı bekledi. Okula gittiğinde arkadaşları ile birlikte okumak için mektubu açtılar. Hepsinin heyecandan kalbi duracaktı sanki. Mektup şöyle başlıyordu. 

 

Ebru Polat - Hasan Ali Yücel Ortaokulu Sultanbeyli / İstanbul

        Sesimize kulak veren herkese,

        Akşam haberlerinde televizyonda, kitap yoksunluğu çeken ve okullarında kütüphane kurmak isteyen çocukların fotoğrafları vardı. Destek çağrılarına bir ses arıyorlardı. Çocuklar; biraz buruk, biraz çekingen, çokça umutluydu. Nereden mi biliyoruz çünkü o çocuklar bizden başkası değildi. Yardım elini uzatacak, bize bambaşka dünyaların kapılarını aralayacak kahramanlar arıyorduk. Ve sizleri bulduk. 

        Sayenizde gördük ki dünya sadece bizim köyümüzle sınırlı değilmiş. Bambaşka bir gezegende yaşayan Küçük Prens'le tanıştık, gülünü sevdiği gibi biz de onu sevdik. Turna kuşlarıyla beraber Sadako'nun ülkesine kanat çırptık. Küçük Kara Balık'ta özgürlüğü tattık, sadece bir sol ayakla neler başarılabileceğini görüp engelleri aştık. Yüreğin neredeyse hazinen de oradadır, diyen Simyacı'yla tanıştık. Sait Faik'in  "Dünyayı güzellik kurtaracak." sözüne  inandık. Bizim bir umudumuz vardı sizler bin umut oldunuz. Binlerce kahramanı gönderdiniz buralara, bilmediklerimizi öğrettiniz. 

         Bir kitap da benden olsun diyerek bu işe başlayan Aleyna, teşekkürlerimizin en büyüğü sanadır. Sen ilk adımı atmasaydın belki de sesimize kulak veren birileri hiç olmayacaktı. Gönderdiğin notu sık sık tekrarlıyoruz hepimiz. Dediğini yaptık, hayatın olumsuzluklarına rağmen direniyoruz. Bıkmadan sevgiyi hatırlamak ve hatırlatmak için okuyoruz. 

      Okumak isteyip de okuyamamak ne zordu. Her gelen kitap kolisiyle zenginleşiyor okulumuz. Okudukça büyüyor, büyüdükçe aydınlanıyoruz. Kitaplarla beraber kalpleriniz de çıkıyor sanki kutuların içinden. Yoksa köyümüz çiçeklenir miydi bu kadar? Çocukluğumuzun kütüphanesindeki emekleriniz çok büyük. Ve size söz: Emeklerinizle çevremize ışık saçacağız biz de, okumanın değerini öğreteceğiz bilmeyenlere. 

       Bir kitap da benden olsun diyen kahramanlar, bütün güzellikler de sizinle olsun. Teşekkür ederiz.

       Mektup bittiğinde Aleyna, arkadaşları ve öğretmenlerinin gözleri dolu dolu olmuştu. Mutlulukla baktılar birbirlerine ve o gün karar verdiler: Hiçbir çocuk kitapsız kalmamalıydı!

                                     

                  (Bir Kitap da Benden Olsun Etwinning Proje Ekibi)

 

Harika bir ekipten harika bir çalışma. Ortak ürünümüz hikaye çalışması...

İyi okumalar...

https://www.storyjumper.com/book/read/80903655

 

Ara

Okulumuz İngilizce öğretmeni SENEM CÜRE 'nin 5/E sınıfıyla yürüttüğü MAVİ HAREKET e twinning projesinin etkinliklerinden geri dönüşüm sergisi düzenlenmiştir.

Ara

Anasınıfı Haftanın Yıldızı e-Twinning Projesi çalışması Anasınıfı Öğretmenimiz Emine GERGİN ÖZTÜRK tarafından gerçekleştirilmiştir.

Projenin başlatılma gerekçeleri

Veliyi eğitime katma ihtiyacı, velinin çocuğuyla daha yakından ilgilenmesi ve çocuğunu desteklemesi gerekliliği, çocuğun kendini ifade etmesi, kendini keşfetmesi, sosyalleşmesi ve paylaşmayı öğrenmesi gibi her yönüyle gelişiminin desteklenmesi-tamamlanması, eğitimi daha eğlenceli ve etkili hale getirme çabası gibi durumlardan dolayı bu projenin başlatılması gerekliliği duyulmuştur.

 

Projenin amacı

Çocuğun kendini tanıması, tanıtması, gizli yeteneklerini keşfetmesi ve en önemlisi de sosyalleşmesi amacı güdülerek uygulanacak olan projemizde her hafta için belirlenen çocuk ailesinin desteğiyle haftanın 4 gününde çeşitli etkinlikler uygulayacaktır. Bu 4 gün sonucunda proje sayesinde çocuk paylaşmayı ve kendini ifade etmeyi öğrenmekle kalmayıp, çocuğun ailesi eğitime katılıp destek vermiş olacaktır. Eğitim çocuğun ve velinin aktif katılımıyla hem daha eğlenceli hem de daha kaliteli hale gelecektir.

 

Bu amaçlar doğrultusunda uygulanan haftanın çocuğu projesi,çocuğun özellikle kendini tanımasına, tanıtmasına, yeteneklerini ortaya çıkarmasına, hemen hemen tüm gelişim alanlarının desteklenmesine, velinin eğitime aktif olarak katılmasına ve çocuk ile velinin işbirliği içinde olmasına olanak sağlayan projede her hafta bir çocuk haftanın yıldızı olmuş ve haftanın 4 gününde belirlenen etkinlikleri hem kendileri hem de öğretmen veli desteği ile uygulanmıştır.

https://www.youtube.com/watch?v=ePvbQu3QTks&feature=emb_logo  E BOOK ÇALIŞMASI BAĞLANTISI

May

Bir Kitap da Benden Olsun diyen 5/E sınıfı öğrencileri evde kalıp okumaya devam ediyorlar.